Az élelmiszer allergiáról

Kategória: Vitalitás 2016-10-24-10:46

Allergia esetében egy túlzott immunreakcióról van szó. Szervezetünk önvédelmi mechanizmusában a nyirokszövet fehérje alapú antitesteket (ellenanyagokat) termel az idegen „behatolók” (baktériumok, vírusok) illetve a szervezetben képződött antigének (számunkra káros anyagok) semlegesítésére. Az immunválasz során ezek felismerése és elpusztítása történik.

Vannak esetek, amikor az antigén bejutása után azonnal súlyos reakció alakul ki. Ilyen például egy darázscsípés után esetenként előforduló torok-ödéma.

Sokszor azonban az allergia csak hosszú idő után alakul ki és nem is okoz tüneteket, vagy ha igen, azok nehezen azonosíthatók. Azonban az antitestek minden esetben jelen vannak és ezek mindig gyulladással, krónikus esetben mikro-gyulladással járnak együtt.

A mikro-gyulladások elsősorban a bél nyálkahártyáját károsítják, azon repedések keletkezhetnek, amelyek további káros immunreakciókat indítanak be. Az oda gyülemlő fehérvérsejtek további gyulladást keltő anyagot bocsájtanak ki, tovább súlyosbítva az állapotot. Nagyon súlyos esetben a bél tartalma a hasüregbe kerülhet, mely akár életveszélyes szövődmények kialakulásához vezethet. Az „áteresztő” bélfal következtében újabb gyulladások, majd előbb-utóbb súlyos betegségek alakulnak ki.

Egyértelműen kimutatható, hogy számos esetben a légzőszervi problémák (krónikus orrmelléküreg-gyulladás, krónikus nátha, szénanátha, krónikus asztma, bronchitis), emésztőrendszeri panaszok (nyálkahártya-gyulladás, vékony- és vastagbélgyulladás, gyakori hasmenés, székrekedés vagy ezek gyakori váltakozása, felfúvódás, májgyulladás, hasnyálmirigy-gyulladás), ödéma, krónikus fáradtság szindróma, érgörcs) mögött allergiás megbetegedés húzódik.

Mindenek előtt a további károsodásnak kell elejét venni. Ehhez tudnunk kell, hogy milyen anyagok váltanak ki szervezetünkben túlzott immunreakciókat.

Első lépésként ezek bevitelét kell leállítani. Az érdemi terápia csak e lépés után kezdődhet.

Klinikánk specializált, külföldi laboratóriumokkal együttműködve vérmintából 270 élelmiszer allergén hatását mutatja ki, átfogó képet adva a lehetséges allergének hatáserősségének fokozatairól, továbbá arról is, hogy mely élelmiszerek váltanak ki keresztallergiát.

Ha Önnél jelentkeznek a felsorolt tünetek, vagy eddig nem tisztázott hátterű emésztőrendszeri panaszai vannak, és hatékony terápiás megoldást keres, forduljon hozzánk bizalommal!

Telefon: +36 20 616 0603