Izületi problémák: ARTHROSIS

Kategória: Ízületi problémák 2016-08-01-12:02

Az izületi megbetegedéseknek különböző okai lehetnek. Hátterükben igen gyakran degeneratív vagy „autoimmun” betegségek húzódnak. Az évek múltával állandó és fokozódó fájdalmak mellett az izületek elhasználódnak. Az arthrosis, arthritis, reuma és a köszvény a négy legelterjedtebb izületi betegség.

Valamennyiükben közös a gyulladás, ami végül mozgási nehézségeket és az izületekben erős fájdalmat idéz elő.

A legelterjedtebb izületeket érintő mozgásszervi megbetegedés az arthrosis.

Az arthrosis mechanikus izületi kopás, a legelterjedtebb ízületeket érintő mozgásszervi megbetegedés. Nem csak az előrehaladott kor velejárója. Fiatalkorban is felléphet az izületek sérülése vagy hibás terhelése következtében. A primér izületi arthrosist genetikai okokra vezetik vissza.. A szekundér izületi arthrosis okai között a hibás táplálkozás, túlterhelés, a test egyensúlyának megbomlása következtében létrejövő kóros terhelés vagy  sérülések is fellelhetők.

Az arthrosis egy vagy több izületnek a lassú lefolyású megbetegedése, amely az izületi porc kopásával kezdődik.

Az egészséges testben az izületi porc az izületi nedvvel az izületi tokban helyezkedik el. A porc az izületi nedvvel az izület csaknem súrlódásmentes működését teszi lehetővé és jelentős lökéscsillapító hatással van az alatta fekvő csontozatra is, csökkentve annak terhelését.

Ha a porc-sejtek túlterhelés miatt nem termelik a porc mechanikus-elasztikus tulajdonságát biztosító alapanyagot (kondroitin-szulfátot), a porc  elvékonyodik, rugalmassága csökken. Az egészségesen sima porcfelület recéssé válik és csökken súrlódáscsökkentő hatása.

A porc alatt lévő csontban a túlterhelés apró csontrepedéseket eredményez. A porc minden mozdulatnál tovább dörzsölődik és kopik. A ledörzsölt részekből úgynevezett detritus képződik. A mozgás megnehezül. A ledörzsölt részecskék gyulladásokat okoznak az izület belső hártyáján. A fájdalom krónikussá válik.