Prosztatarák és a fájdalomcsillapítók

Kategória: Vitalitás 2016-07-01-10:27

Férfiak, vigyázat! Óvatosan a fájdalomcsillapítókkal!

Az ibuprofen rendszeres  szedése növeli a prosztatarák kockázatát!

Finn tudósok 11.795 férfit vontak be 6 éven át tartó kutatási programjukba. Ez alatt az idő alatt a vizsgált férfiak közül 757 személynél diagnosztizáltak prosztatarákot, ami 21 személy esetében halálos kimenetelű volt.

A kutatás a prosztatarák kockázatával kapcsolatban négy tényező hatását vizsgálta: a hajhullást, vitaminok szedését, a pubertáns jelentkezését és fájdalomcsillapítók rendszeres fogyasztását.

Azoknál a férfiaknál, akiknél az átlagosnál később jelentkezett a pubertáns (15. életévük betöltése után), felnőtt korukban kisebb volt a prosztatarák kockázata, mindössze 13 százalék. A hajhullás, továbbá a vitaminok szedése és a prosztatarák kialakulása között szinte semmilyen összefüggést nem mutattak ki.

Ellenben egyértelműen kimutatták az ibuprofen rendszeres szedésének (a gyógyszer vény nélkül kapható fájdalomcsillapító!) hatását a prosztatarák kialakulására. Azoknál a férfiaknál, akik napi rendszerességgel éltek ibuprofen tartalmú fájdalomcsillapítókkal, 43 százalékkal gyakoribb volt a prosztatarák, mint azoknál, akik nem fogyasztották rendszeresen ezt a fájdalomcsillapítót. Az agresszív tumor kockázatát - beleértve a metasztikus prosztatarákot is - ibuprofen szedése  csaknem 50 százalékkal növelte.

A Dr.Losonczy magánklinika forradalmian új módszert alkalmaz a fájdalom ellen: SEJTREGENERÁCIÓ! Forduljon hozzánk bizalommal, hogy segíthessünk! (Telefon: +36 20 216 0603; e-mail: info@dr-losonczy.hu)