A migrén okai

Kategória: Fejfájás-migrén 2016-06-28-15:51

A fejfájás minden formájában komoly figyelmeztető jel!

Számos oka lehet. A gerincoszlop statikai állapota éppúgy, mint a hormonális egyensúly felbomlása vagy a méreganyagok krónikus felhalmozódása. A tüneteket kiválthatja a létfontosságú anyagok hiánya, a nemkívánatos anyagok felhalmozódása a szervezetben, idegfeszültség, mérgező és más idegen anyagok a szájüregben, esetleg idült fertőzés, sőt emésztőszervi problémák is lehetnek a háttérben a nem megfelelő táplálkozás, nikotinfogyasztás, vagy éppen alváshiány miatt. És még sok más!

Meghatározó fogaink érintkezése egymással, állkapocs-izületünk pozíciója. A háttérben olyan problémák is meghúzódhatnak, amelyeket korábbi vizsgálatok nem tudtak kimutatni.

A migrént nagy gyakorisággal az első nyakcsigolya akut elmozdulása (subluxatio) válthatja ki.  A migrén-aurát pedig – legújabb ismereteink szerint - a felső gerincoszlop csigolyájának elferdülése, torziója idézheti elő. A nyakcsigolya elferdülése számos esetben közvetlen összefüggésben van azzal, hogyan érintkeznek egymással fogaink, milyen a harapásunk.  A deformálódott nyakcsigolya az őt körülvevő lágy részeket feszítve ingerli az idegeket, ez pedig a közelében lévő, idegekkel sűrűn átszőtt szövetekben fájdalmas gyulladásokat okoz.

A gyulladt részek azután erőteljes idegi impulzus-löketeket bocsátanak ki magukból, amelyeket a gerincvelő tovább vezet a két nagy nyaki idegcsomóhoz. A vér áramlása megakad a gyulladt területeken és az agy bizonyos részein is. A vér eloszlása megváltozik mind az agyban mind az agyon kívül és ez idézi elő a fájdalmat és a migrénes panaszokat, illetve kisugárzásuk tüneteit.