A migrén ellen nem a gyógyszeres kezelés a leghatékonyabb

Kategória: Fejfájás-migrén 2016-10-24-10:40

Gyakorló orvosok és tudományos kutatók szerte a világon kutatják a migrén okát. Valódi gyógyulást ugyanis csak az ok vagy okok feltárásával és megszüntetésével lehet elérni.

Kedves migréntől szenvedők!

Azért, mert a jelenleg általánosan alkalmazott vizsgálatok (röntgen, labor, stb.) nem tudnak fájdalmat kimutatni, az orvosok gyakran jutnak arra a következtetésre, hogy a probléma idegi eredetű. De a neurológiai vizsgálatok sem mutatnak ki semmit. Hisztéria lenne csupán? – ez a kérdés sok emberben felvetődik.

Nem, nem hisztéria, hanem nagyon súlyos, az egész testet érintő betegség! Okai összetettek.  Ha feltárják és kezelik az egyik lehetséges kiváltó okot, az önmagában még nem oldja meg a problémát. De nem muszáj a migrénnel együtt élni! Egyre újabb és újabb tudományos eredmények látnak napvilágot, amelyek közelebb visznek a megoldáshoz.

Egyre többen ismerik fel a világon, hogy van összefüggés a migrén és gerincünk állapota között. Ennek a ténynek a figyelmen kívül hagyása esetén a migrén a gyógyíthatatlan betegségek listáját gazdagítaná továbbra is.

Ugyanakkor már a XIX. század közepén is voltak tudósok, akik a migrén és a nyakcsigolya között kapcsolódást feltételeztek, csak éppen bizonyítani nem tudták megfelelő technika (röntgen, CT, MR) híján. Feltételezésüket a páciensek elmondására, és az alkalmazott kezeléssel elért eredményeikre alapozták.

Számos páciens számol be arról, hogy bizonyos fájdalom már a tényleges migrén-roham előtt tarkója oldalsó részén a koponyacsont alatt jelentkezik. Mások először a vállukban éreznek először fájdalmat, pontosan azon a helyen, ahol később a tipikus migrén-fájdalom keríti őket hatalmába.

Az a felfedezés a 80-as években, hogy a migrént érgörcs okozza, közelebb vitt a migrén megértéséhez, de még mindig nem jelentette azt, hogy feltárták volna a migrén valódi okát. Az igaz, hogy az agyi erek tágulását és összehúzódását szabályozó (vazomotorikus) rendszerben fellépő zavar közvetlen kiváltója a migrénnek, de az csak a „szellem” a palackból és nem a palack.

Meghatározó migrénkutató központok legújabb megállapításai alapján a migrén lefolyásának két fázisa van.

Az első a koponya és a nyakcsigolya állapotával függ össze (ez a palack). A második a vazomotorikus idegközponthoz kötődik.

A migrén kezelésében szerzett tapasztalataik alapján egyértelműen leszögezték, hogy az alkalmazott terápia csak akkor volt eredményes, amikor az a valódi okot – a vizsgált esetekben a nyakcsigolyát (a palackot) vette célba.

Nyakcsigolyáink, és azok ízületeinek állapota nagyon fontos szerepet játszik a migrén kialakulásában, ám ez csak az egyik ok. A továbbiakról itt olvashat (link „a migrén okai”-hoz)