A fájdalomcsillapítók hosszú távon nem használnak

Kategória: Ízületi problémák 2016-07-13-15:09

Semmivel sem jobb a hatása hosszú távon a krónikus fájdalmak enyhítésére folyamatosan szedett fájdalomcsillapítóknak, mintha a beteg egyáltalán semmilyen gyógyszert nem fogyasztana. Arre a megállapításra jutottak átfogó elemzésük alapján a Charité - Universitätsmedizin Berlin és a Darmstadti Műszaki Egyetem tudósai.

Magyarországon csaknem minden második ember szenved krónikus betegségben. (Németországban minden negyedik.)  E betegségek közé soroljuk a mozgásszervi megbetegedéseket, az arthrosist, a hátizomzat vagy a gerincoszlop problémáit és az idegrendszer betegségeit.

A fájdalom csillapítására  pszichológiai és fizioterápiás kezeléseket éppúgy alkalmaznak mint könnyebb fájdalomcsillapító készítményeket vagy erős, opidoid-tartalmú gyógyszereket.

A német kutatók célja az volt, hogy megvizsgálják, milyen hosszú távú hatásuk van a krónikus betegségek kezelésére szolgáló különféle eljárásoknak és készítményeknek. 10.742 páciens adatait elemezték, és az eredmények magukat a tudósokat is meglepték.

Hosszú távon a fájdalomcsillapítók hatása klinikailag egészen jelentéktelen, a Placeboéval egyenlő - nyilatkozta Christoph Stein professzor, a  kutatás témavezetője. Ugyanolyan hatás érhető el velük, mintha a páciensek fizioterápiás  vagy pszichológiai kezelésben részesülnének.

Ugyanakkor a fájdalomcsillapítóknak hosszú távon súlyos mellékhatásai vannak. Rendszeresen fogyasztott fájdalomcsillapítók káros hatással vannak a vesére, gyomor és bélrendszeri megbetegedéseket idézhetnek elő.

A német tudósok azt javasolják, hogy a tumor által kiváltott fájdalmakon kívül a jövőben a ma már rendelkezésre álló egyéb terápiákat is vegyék figyelembe.

Forradalmian új mellékhatás-mentes terápia a Dr. Losonczy magánklinikán! Sejtregenerációval gyógyítunk. Forduljon hozzánk bizalommal! (Telefon: +36 20 216 0603; e-mail: info@dr-losonczy.hu)